Logo Magica

Meditace

Pomocí meditace se rozvíjejí Vaše duševní schopnosti, naučíte se řídit mysl, oddělovat se od problémů a strachu, prostě ovládat se. Je to v podstatě poslouchání vnitřního JÁ. Můžete tak zlepšit svůj život fyzicky i mentálně, překonáte své emoce, nemoci a problémy. Pokud možno meditujte každý den, nejméně 15 minut nebo alespoň jednou týdně 20 min. Ideální čas na meditaci je ráno po probuzení nebo večer těsně přes spaním. Při meditaci by se jste neměli usnout, nemeditujte tedy při pocitu únavy! Pokud přejdete plynule do spánku, tak jste ji "nezvládli". Je to normální u začátečníků... Chvíli trvá než se mysl naučíte ovládat. V meditační pozici by jste měli mít rovnou páteř. Vhodné je tedy buď ležet rovně na zemi (na nějaké podložce, karimatce apod.) nebo v takzvaném "tureckém" sedu. Jóga tuto pozici nazývá diamantový sed.  Ideální je, aby Vás nikdo nerušil. To můžete zajistit tak, že své okolí upozorníte, aby Vás nerušili nebo si dáte na dveře cedulku s nápisem:

"PROSÍM NERUŠIT - MEDITUJI. DĚKUJI!"

Nejprve je nutné uvolnit celé své tělo i mysl. Pokud sedíte, tak nedovolte, aby se páteř ohýbala. Snažte se držet skutečně rovně, ale svalstvo by mělo být uvolněné.

Meditaci můžete začít relaxací.

  1.  hluboký nádech a výdech, opakuj alespoň 3x

  2. představuj si jak se Ti pravou nohou rozlévá příjemné teplo od konečků prstů, přes lýtko, koleno, stehno až ke kyčli. Svalstvo je úplně uvolněné.

  3. I levou nohou se Ti rozlévá příjemné teplo, od prstů až po kyčli.

  4. Obě nohy máš krásně uvolněné, prohřáté.

  5. Pravou rukou se také rozlévá to příjemné teplo, od prstů až po rameno a to samé se děje i u levé ruky.

  6. Obě ruce máš krásně uvolněn0 a prohřáté.

  7. Prohřívá a uvolňuje se Ti i krk, hruď, břicho, záda.

  8. Celé tělo máš krásně uvolněné... Cítíš se skutečně příjemně.

Po báječné relaxaci může přijít meditace. Časem se naučíš svou mysl a tělo zklidnit velice rychle, takže nebude potřebovat začínat relaxací. Bude Ti stačit jen pár hlubokých nádechů a výdechů. Zde uvádím meditace vizuální od Elizabeth Brooke. Oblíbené jsou meditace o čakrách.

Zpět ke zdroji - meditace svátku Samhain         Více zde

Putování k temné matce - meditace svátku Brigantia         Více zde

Návrat do minulosti - meditace svátku Ceresálie         Více zde

Zpět k narození - meditace svátku Zimního Slunovratu         Více zde

Putování za průvodcem  - meditace svátku Jarní Rovnodennosti         Více zde

Putování za vědmou - meditace svátku Beltane         Více zde

Meditace s rostlinou  - meditace svátku Letního Slunovratu        Více zde

Cesta k matce - meditace svátku Podzimní rovnodennosti        Více zde

Pobožnost za cechovní předky - meditace říjnového úplňku         Více zde

Hledání stařenina kotle - meditace listopadového úplňku         Více zde

Meditace o čakře dělohy - meditace prosincového úplňku         Více zde

Spojení s Bohyní - meditace lednového úplňku         Více zde

Meditace o čakře dělohy - meditace prosincového úplňku         Více zde

Meditace o čakře hrdla- meditace dubnového úplňku         Více zde

Meditace o čakře Solar Plexu - meditace červnového úplňku         Více zde

Objasňování - meditace červencového úplňku         Více zde

Meditace srdeční - meditace srpnového úplňku         Více zde